Sunday 11 December 2011

Jemputlah Aku

Sewaktu kecil kita terpisah
Biarpun berjanji untuk bersama
Terlerai teratak bermakna
Terlerailah juga hubungan kita

Tahukah engkau  aku masih setia
Saban hariku menanti kedatanganmu
Menjemputku
Mengeluarkanku dari ribut

Berbelas tahun
Kini kau muncul di hadapanku
Aku terpegun terus kaku
Pabila terdengar suaramu

Parutmu yang aku rindukan
Parutmu yang menjadi tanda persahabatan
Parutmu tanda keikhlasan
Yang engkau ingin berteman

Tetapi hariku makin mendatang
Tetapi hariku makin mendekat
Aku akan tinggalkan jasad
Serta dunia sebelum  akhirat

Jangan kau tangisi
Pemergianku ini
Jangan kau ratapi
Keberangkatanku kali ini

Setelah ku tersedar
Kau pula menjadi tahanan
Suratku ditangkismu
Lawatanku dibiarkanmu

Pabila kau dibebaskan
Tak pernah pula aku kau cari
Namun aku masih setia
Untuk menanti hadirmu

Dan kini kita bersama
Menjejak  kisah dulu
Hari itu hari bahgia
Bila aku engkau lamar

No comments:

Post a Comment

After Years

"I miss you" But I keep the words buried down deep in my heart Thinking and hoping I'll forget about you And these days, no...