Sunday 11 December 2011

Cintaku Satu Permainan


Tika hatiku dan hatimu bersatu
Tika hatiku dan hatimu bertemu
Satu getaran bermain di sanubariku
Satu perkataan berkata pada hatiku

Bisikan cintamu bermain dalam mimpiku
Cahaya cintamu bermain di ruang mataku
Alunan cintamu bermain dalam lagu-laguku
Rentak cintamu menghentikan rutin hariku

Kau juga mengatakan
Hadirku menyempurnakanmu
Hadirku menyembuhkanmu
Hadirku membahagiakanmu
Hadirku menyelamatkanmu

Kini, aku terbuai denganmu
Mengapa kau menzalimiku
Mengapa kau meninggalkan aku
Mengapa kau mengabaikanku

Tanpa khabar berita
Kau pergi jauh ke sana
Meninggalkan aku sendiri
Mengharungi hari-hari yang sakit

Aku bagaikan orang gila
Yang menantimu lewat jendela
Tika aku hampir berputus asa
Kau hadi bersama dia

Siapa aku di hatimu dulu
Apa yang terjadi dengan kata-katamu
Hingga membuatku tak lena
Hingga buatku merana

Katamu dia pilihan keluarga
Tapi kenapa kau dan dia kelihatan mesra
Adakah cintaku hanya permainan
Atau hanya satu persinggahan

No comments:

Post a Comment

After Years

"I miss you" But I keep the words buried down deep in my heart Thinking and hoping I'll forget about you And these days, no...