Sunday 5 October 2014

ku tak ingin jadi munafik

Di depanmu aku berusaha menjadi yang sempurna
Entah mengaa kau bagaikan air buatku
Menghilangkan dahaga di kala aku kehausan
Menyejukkan bila aku kepanasan

Aku tak bisa lagi menipu hatiku
Atau aku boleh menjadi munafik
Tapi salahkan aku menidakkan perasaan Ini
Untuk mengelak daripada melupakan Ilahi?

Mengapa perasaanku ini seperti tempayan yang penuh
Tak mampu lagi menanggung atau menyembunyi cinta
Atau ini bukan cinta
Tetapi sekadar saru permainan perasaan?

Tanpaku sedari kau telah mengalihkan perhatianku
Bagaimana lagi harusku lakukan
Agar aku tak terpesong dari cita-citaku
Yang boleh mengubah hidupku

Sedarlah, aku di sini
Jangan sekadar melihatku dari hujung matamu
Kerana aku begitu memerlukan
Perhatian darimu

No comments:

Post a Comment

After Years

"I miss you" But I keep the words buried down deep in my heart Thinking and hoping I'll forget about you And these days, no...